
Sara Buckner
Petto
december 16, 2015

La pittura di Sarah è un canale di collegamento con uno spazio notturno di sogno, di oscurità in cui non è sicuro se ciò che vediamo sia ciò che possiamo credere. C'è qui un'opportunità di vedere nel buio nel momento in cui richiediamo sicurezza al ragionamento, perché ci rassicuri e ci fornisca qualche spiegazione su quanto abbiamo davanti. Ci troviamo però senza risposta. Rimaniamo da soli, col desiderio di viaggiare fra quadri ricchi di colore, per chiarirne l'essenza narrativa e per scoprirne il significato ovvio. In queste belle composizioni andiamo in cerca delle connessioni nascoste fra i soggetti, che ne frattempo ci chiedono di lasciar perdere e di chiudere gli occhi, con la promessa che in tale spazio di sogno vive un altro tipo di forza. Scopriamo allora che essere deboli è essere forti, che conoscere la paura è coraggio e che la premonizione è la capacità di vedere indietro. In questi drammi appena intuibili si dà un momento per resistere audacemente di fronte all'inevitabilità di non sapere e di trovare benessere nel malessere.

If there is any genuine knowledge at all, there must be knowledge which I do not reach by way of some other knowledge, but through which alone all other knowledge is knowledge... If we know anything at all, we must be sure of at least one item of knowledge which we cannot reach through some other and which contains the real ground of all our knowledge.
Friedrich Wilhelm Joseph Schelling
Of the I as Principle of Philosophy or on the Unconditional in Human Knowledge, 1795
Sarah's paintings are a link to a space of the night and of dream, of darkness where one is not sure if what they see is what they can believe. Here is an opportunity to see in the dark and as we call for safety in the reasoning mind, to reassure us and give some explanation for what is before us, we find ourselves without an answer. One is left alone, with a desire to journey into paintings rich of colour, to demystify their
narrative essence, to find the obvious meaning. In fine compositions you search for hidden connections between the protagonists, who all the while ask us to let go of the day and close our eyes, with the promise that in this space of dream lives another type of strength. Here one finds that to be weak is strong, to know fear is bravery and that the ability of foresight is to see in hindsight. In their intuitive dramas one is given a moment to stand boldly before the inevitability of not knowing and to find comfort in discomfort.
Sara Buckner, Petto, Exhibition views, 2015
Courtesy L'Ascensore
Sara Buckner
Petto
december 16, 2015

La pittura di Sarah è un canale di collegamento con uno spazio notturno di sogno, di oscurità in cui non è sicuro se ciò che vediamo sia ciò che possiamo credere. C'è qui un'opportunità di vedere nel buio nel momento in cui richiediamo sicurezza al ragionamento, perché ci rassicuri e ci fornisca qualche spiegazione su quanto abbiamo davanti. Ci troviamo però senza risposta. Rimaniamo da soli, col desiderio di viaggiare fra quadri ricchi di colore, per chiarirne l'essenza narrativa e per scoprirne il significato ovvio. In queste belle composizioni andiamo in cerca delle connessioni nascoste fra i soggetti, che ne frattempo ci chiedono di lasciar perdere e di chiudere gli occhi, con la promessa che in tale spazio di sogno vive un altro tipo di forza. Scopriamo allora che essere deboli è essere forti, che conoscere la paura è coraggio e che la premonizione è la capacità di vedere indietro. In questi drammi appena intuibili si dà un momento per resistere audacemente di fronte all'inevitabilità di non sapere e di trovare benessere nel malessere.

If there is any genuine knowledge at all, there must be knowledge which I do not reach by way of some other knowledge, but through which alone all other knowledge is knowledge... If we know anything at all, we must be sure of at least one item of knowledge which we cannot reach through some other and which contains the real ground of all our knowledge.
Friedrich Wilhelm Joseph Schelling
Of the I as Principle of Philosophy or on the Unconditional in Human Knowledge, 1795
Sarah's paintings are a link to a space of the night and of dream, of darkness where one is not sure if what they see is what they can believe. Here is an opportunity to see in the dark and as we call for safety in the reasoning mind, to reassure us and give some explanation for what is before us, we find ourselves without an answer. One is left alone, with a desire to journey into paintings rich of colour, to demystify their
narrative essence, to find the obvious meaning. In fine compositions you search for hidden connections between the protagonists, who all the while ask us to let go of the day and close our eyes, with the promise that in this space of dream lives another type of strength. Here one finds that to be weak is strong, to know fear is bravery and that the ability of foresight is to see in hindsight. In their intuitive dramas one is given a moment to stand boldly before the inevitability of not knowing and to find comfort in discomfort.
Sara Buckner, Petto, Exhibition views, 2015
Courtesy L'Ascensore